Jak prowadzić profil gabinetu medycyny estetycznej na Instagramie?

Reklama kliniki beauty w social media

1 stycznia 2023 roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące reklamy zabiegów medycyny estetycznej. Zakaz reklamy obejmuje wszystkie procedury, które są wykonywane z użyciem wyrobów medycznych m.in. zastrzyki z botoksu czy ostrzykiwanie kwasem hialuronowym. Jeżeli chcesz uniknąć kary, która w najgorszym wypadku może wynieść nawet 2 miliony złotych (!), zapoznaj się z nowymi wytycznymi. Sprawdź, co nowego wniosła ustawa o wyrobach medycznych, i dlaczego jest tak ważna w kontekście prowadzenia profilu gabinetu medycyny estetycznej na mediach społecznościowych.

Gabinet medycyny estetycznej na Instagramie – wskazówki

Nowe przepisy nie wprowadzają bezwzględnego zakazu reklamy gabinetów medycyny estetycznej. Sprawdźmy zatem, o czym trzeba pamiętać formułując przekaz marketingowy:

  • niedozwolone jest manipulowanie wizerunkiem osób występujących w reklamach, np. przez przypisanie im zawodu medycznego,
  • przekaz reklamowy powinien być wolny od haseł zachęcających do skorzystania z usług medycznych,
  • w reklamie nie można umieszczać zwrotów wartościujących, np. najlepszy gabinet estetyczny, renomowany specjalista itp.
Uwaga! Jeżeli reklama usług medycyny estetycznej, oferowanych przez Twój gabinet, została rozpowszechniona przed 1 stycznia 2023 r., możesz ją zachować aż do 30 czerwca b.r.

Profil gabinetu medycyny estetycznej na Instagramie – jak prowadzić?

Zanim założysz konto na instagramie, zastanów się, co chcesz osiągnąć. Czy zależy i na zbudowaniu wizerunku eksperta, promocji zdrowia, czy może zdobyciu nowego narzędzia komunikacji z klientkami? Wszystkie te elementy mają kluczowe znaczenie dla budowania świadomości marki, niemniej przemyśl, co jest dla Ciebie najważniejsze.

Zakładasz konto gabinetu estetycznego na IG? O tym musisz wiedzieć

W pierwszej kolejności powinieneś ustalić grupę odbiorców. Czy w Twoim salonie dominują typowe zabiegi medycyny estetycznej, czy zabiegi pielęgnacyjne? Chcesz pozyskać młode klientki, które zmagają się z problemami skórnymi typowymi dla wieku nastoletniego, czy też Panie w wieku dojrzałym, które poszukują skutecznych terapii przeciwstarzeniowych? Ustalając target, dostajesz praktyczne wskazówki dotyczące sposobu komunikacji z odbiorcami. Jeżeli celujesz w młodszych klientów, powinieneś posługiwać się swobodnym językiem i tworzyć content zgodny z aktualnymi trendami. Nie zapominaj przy tym o męskiej części klienteli. Panowie są często pomijani w przekazie marketingowym, co jest dużym błędem i prostą drogą do utraty potencjalnych klientów. 

Jak tworzyć angażujące posty gabinetu medycyny estetycznej na IG?

Treści zamieszane na instagramie powinny być zróżnicowane, a przy tym merytoryczne i atrakcyjne pod względem wizualnym. Zapomnij o codziennym wstawianiu postów – zamiast tego postaw na regularne dodawanie relacji. Każdy post powinien być dopracowany w najdrobniejszych szczegółach i przedstawiać kluczowe aspekty pracy salonu lub wartościowe porady kosmetologiczne. Co zatem wstawiać na relacjach? Konto gabinetu estetycznego na Instagramie musi łączyć content reklamowy, merytoryczne treści oraz rozrywkę, dlatego zadbaj o zachowanie balansu. IG stories to dobre miejsce do repostowania branżowych ciekawostek, memów czy zdjęć publikowanych przez innych użytkowników. Udostępniając treści z innych profili, możesz stworzyć sieć społecznościową i zyskać nowe kanały promocyjne.

Nie tylko posty – gabinet estetyczny na IG w różnych odsłonach

Nie bój się pokazywać swojej pracy od środka. Zamieszczaj zdjęcia swoich pracowników, np. w formie postów lub wyróżnionych relacji, pokaż sprzęt, na którym pracujesz, oraz opowiadaj o zabiegach. Aby przekazać skondensowaną treść w przyjaznej dla użytkowników formie, możesz nagrywać reelsy albo organizować live’y. Pokaż, że jesteś profesjonalistą w swojej branży i masz obszerną wiedzę na tematy kosmetologiczne, np. odpowiadając na pytania z DM. Od czasu do czasu daj użytkownikom możliwość zadawania pytań przez tzw. naklejki (dodatkowa funkcjonalność na IG Stories).

Współpraca na Instagramie – rozwiń swój biznes

Pamiętaj, aby nie skupiać się wyłącznie na profesjonalnych zabiegach. Udzielaj porad dotyczących domowych sposobów pielęgnacji skóry oraz wskazuj kosmetyki godne polecenia. Oznaczając profesjonalne marki kosmetyczne być może zyskasz szansę na podjęcie płatnej współpracy lub wynegocjowanie korzystnych warunków na zakup specjalistycznych preparatów.

Oczywiście, aby uzyskać oczekiwane efekty działań promocyjnych, musisz być regularny i cierpliwy. Z pomocą profesjonalnej agencji reklamowej możesz mieć pewność, że dotrzesz do szerokiego grona odbiorców i zyskasz nowych klientów.

Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w marketingu? Chętnie pomożemy!

Dzięki nam będziesz miał pewność, że wszystko będzie skuteczne, etyczne i zgodne z przepisami.
Wypełnij formularz