Pozycjonowanie lokalne gabinetów stomatologicznych – dlaczego jest opłacalne?

Pozycjonowanie SEO w branży medycznej

Pozycjonowanie to działanie ukierunkowane na zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Aby zaistnieć w świadomości lokalnych mieszkańców, zwiększyć konkurencyjność na rynku i pozyskać nowych klientów, trzeba zaistnieć w sieci. Google jest obecnie głównym źródłem zdobywania informacji na temat usług i firm, dlatego zadbaj o uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Sprawdź, jak zainteresować odbiorców do odwiedzenia Twojej witryny.

Strona internetowa gabinetu stomatologicznego

Każda praktyka stomatologiczna powinna mieć stronę zoptymalizowaną pod kątem SEO. Aby zapewnić efektywne pozycjonowanie, należy zadbać o dostosowanie kodu źródłowego i skompresowanie grafik, wprowadzenie rozwiązań umożliwiających monitorowanie ruchu oraz wdrożenie spójnej nawigacji. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej użytkowników przegląda strony internetowe z poziomu urządzeń mobilnych, kluczowym elementem jest zaprojektowanie strony responsywnej, czyli przystosowanej do przeglądania na smartfonach i tabletach.  
Bardzo ważnym elementem strategii marketingowej jest stworzenie wartościowych i unikalnych treści – również w formie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – oraz bloga, na którym będą pojawiać się artykuły branżowe wraz z podlinkowaniem.

Strona internetowa dla stomatologa – to nie wszystko!

W przypadku gabinetów dentystycznych jednym z najistotniejszych źródeł ruchu jest wizytówka Google. Coraz więcej klientów podejmuje decyzje o skorzystaniu z usług danego specjalisty na podstawie opublikowanych opinii. Im więcej recenzji w wizytówce, tym większy prestiż placówki i lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania. Co istotne, wirtualna etykieta jest przypisana do konkretnego gabinetu za pomocą pinezki, co pozwala na jeszcze szybsze sprawdzenie lokalizacji i nawiązanie interakcji z usługodawcą.

Wpływ na pozycję zajmowaną przez wizytówkę ma wiele czynników. Oprócz wspomnianych wyżej opinii należy zadbać o uzupełnienie profili z wykorzystaniem zasad SEO oraz wizytówki NAP, czyli wpisów na różnych stronach, które zawierają nazwę gabinetu i dane teleadresowe.

Pozycjonowanie gabinetów stomatologicznych – jak działa?

Pozycjonowanie klinik stomatologicznych jest zazwyczaj ukierunkowane na rynek lokalny. Pacjenci nie znają na ogół nazwy gabinetu, dlatego ich poszukiwania mogą wyglądać w następujący sposób:

  • stomatolog/dentysta/gabinet dentystyczny + miasto – w przypadku większych miejscowości zamiast miasta może pojawić się nazwa dzielnicy. 
  • konkretna usługa + miasto, np. ‘leczenie kanałowe Warszawa’, ‘ortodonta Poznań’, ‘protetyk Kraków’.

Może się też zdarzyć, że internauta zna nazwę i poszukuje danych kontaktowych. W takim przypadku ogromne znaczenie odgrywa wizytówka Google, która przekazuje czytelny komunikat o jakości świadczonych usług.

Dlaczego warto pozycjonować gabinety stomatologiczne?

Pozycjonowanie gabinetów dentystycznych pozwala pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć zaufanie osób, które korzystały z usług danej kliniki. Pacjenci mają możliwość zweryfikowania doświadczenia oraz kwalifikacji lekarza stomatologa oraz zapoznania się z jego osiągnięciami w pracy zawodowej. To także doskonały sposób na rozwój biznesu i zweryfikowanie preferencji klientów. Dzięki analizie zapytań do wyszukiwarki możesz dowiedzieć się, na które usługi jest największy popyt.

SEO i pozycjonowanie obejmuje szerokie spektrum działań. Aby poprawić widoczność strony gabinetu stomatologicznego, nie wystarczy zadbać o optymalizację, stworzenie wizytówki i dostosowanie witryny do rozdzielczości smartfona. W zakres działań SEO wchodzą także linkowanie, wdrożenie certyfikatu SSL, optymalizacja prędkości ładowania strony czy przyjazne adresy URL. Uzyskanie zadowalających efektów wymaga dużego zaangażowania i wielomiesięcznej pracy.

Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w marketingu? Chętnie pomożemy!

Dzięki nam będziesz miał pewność, że wszystko będzie skuteczne, etyczne i zgodne z przepisami.
Wypełnij formularz